Marrëveshja tregtare e sapo prerë midis Bashkimit Evropian dhe Kinës mund të bëhet baza e një zgjerimi dramatik në tregti, edhe pasi të hiqen bllokimet e COVID-19 aktualisht zhgënjyese të tregtisë BE-SH.B.A.
Sipas të dhënave nga agjencia e statistikave të Bashkimit Evropian Eurostat, Republika Popullore e Kinës tejkaloi Shtetet e Bashkuara si partneri më i madh tregtar i BE vitin e kaluar, me më shumë se 710 miliardë dollarë mallra të shkëmbyera.
“Në vitin 2020, Kina ishte partneri kryesor për BE-në. Ky rezultat ishte për shkak të një rritje të importeve (5.6 përqind) dhe eksporteve (2.2 përqind). Në të njëjtën kohë, tregtia me Shtetet e Bashkuara regjistroi një rënie të ndjeshme në të dy importet (-13,2 përqind) dhe eksportet (-8,2 përqind), “tha Eurostat në një raport të lëshuar të Martën. Të dhënat nuk përfshijnë tregtinë e Kinës me Mbretërinë e Bashkuar, e cila u largua nga BE vitin e kaluar.
Në të kundërt, tregtia e SHBA me BE ishte vetëm 555 miliardë euro (672 miliardë dollarë), një rënie prej 10% nga 2019.
Nick Marro, udhëheqësi i tregtisë globale në Njësinë e Inteligjencës Economist, i tha South China Morning Post se kërkesa për mallra luksoze në ekonominë kineze, e cila u mbyll dhe u hap përsëri shumë më shpejt se vendet e tjera për shkak të pandemisë COVID-19, ndihmoi në mbajtjen e Eksportet evropiane janë në det ndërsa pjesa tjetër e planetit ka mbetur në bllokim. Sidoqoftë, ndryshimi ka të ngjarë të jetë i përkohshëm.
Zgjerimi në vëllimet totale të tregtisë BE-Kinë reflekton më shumë rritje të fortë në importet e BE nga Kina në vitin 2020, në vend se eksportet evropiane të përfitojnë fuqimisht nga rimëkëmbja ekonomike e Kinës, “i tha Marro gazetës me bazë në Hong Kong. “Si rezultat, struktura e përgjithshme e marrëdhënieve tregtare të BE-së është ende pak a shumë e pandryshuar, dhe rëndësia e SH.B.A.-së si një partner tregtar nuk është zvogëluar në mënyrë domethënëse. Ne ka të ngjarë të shohim një ringjallje më të fortë në rrjedhat e tregtisë transatlantike ndërsa pandemia vihet nën kontroll në të dy tregjet, duke përfshirë edhe kur të dy palët fillojnë të rikuperojnë post-krizën e tyre. ”
Sidoqoftë, me Marrëveshjen Gjithëpërfshirëse BE-Kinë për Investime (CAI) të finalizuar dhjetorin e kaluar pas viteve të negociatave, ky pretendim vihet në dyshim. Marrëveshja do të heqë pengesat për kompanitë e BE-së që investojnë në territorin kinez, duke hapur derën për industrinë e automobilave dhe elektronikës, ndër të tjera.
Për momentin, bumi në tregtinë BE-Kinë ka pasur një efekt të papritur: rritjen dramatike të normave të transportit. Sipas Financial Times, kostot e transportit janë katërfishuar që nga tetori falë një mungese në kontejnerët e transportit pasi anijet e mallrave qëndrojnë boshe në portet evropiane dhe amerikane. Edhe me porosi të reja për kontejnerë, rritja e çmimit ka të ngjarë të zgjasë deri në vitin 2021 për shkak të ngarkesave të mbetura.
Në muajt e fundit të vitit 2020, ekonomia kineze shkatërroi të dhënat e mëparshme të eksportit pasi u bë fabrika globale për pajisje mjekësore për të luftuar pandeminë COVID-19 ndërsa vetë ishte pothuajse plotësisht e pastër nga virusi. Sidoqoftë, për vitin 2021, ekonomistët kanë vendosur qëllime të mëdha: Fitch Ratings ka parashikuar një rritje kolosale ekonomike prej 8% për Kinën këtë vit, e cila nuk është as vlerësimi më i madh atje.
Një raport nga Qendra për Kërkime Ekonomike dhe të Biznesit (CEBR), një think tank me qendër në MB, parashikoi që Kina do të kalonte SHBA si ekonomia më e madhe në botë deri në 2028.