Uashingtoni dhe aleatët e tij kanë dërguar mesazhe të përziera për lehtësimin e sanksioneve ruse, por ata duhet të mbështesin Zelensky në çdo kurs diplomatik që ai ndjek.
“Nuk është se dua të flas me Putinin”, tha Presidenti ukrainas Volodymyr Zelensky javën e kaluar për presidentin rus. “Më duhet të flas me Putinin. Bota duhet të flasë me Putinin. Nuk ka rrugë tjetër për ta ndalur këtë luftë.”
Shtetet e Bashkuara duhet ta marrin parasysh këtë kërkesë. Rezistenca e Ukrainës ndaj pushtimit të paprovokuar dhe të paligjshëm të Rusisë ka qenë heroike dhe efektive, por situata e saj është e pasigurt. Me gjithë të metat e tyre, forcat e armatosura të Rusisë mund të mbizotërojnë ende në një konflikt të zgjatur dhe ekziston ende një rrezik real që pjesa më e madhe e Ukrainës të bëhet një shtet vasal rus nën një qeveri kukull. Për më tepër, edhe nëse Ukraina mund t’i mbajë forcat ruse për një kohë të pacaktuar, perspektiva e dëbimit të tyre me forcë nga territori i saj – veçanërisht në jug – është e frikshme. Gjatë gjithë kohës, Rusia po i ther qytetarët e Ukrainës gjithnjë e më pa dallim.
Por, siç sugjeron deklarata e Zelensky, plani i Ukrainës për t’i dhënë fund kësaj lufte ndoshta nuk është për të mposhtur forcat pushtuese. Përkundrazi, qëllimi i tij duket të jetë të bëjë perspektivën e vazhdimit të luftës dhe pushtimin që mund ta pasojë atë, jashtëzakonisht të dhimbshme për Rusinë – aq e dhimbshme sa Putini e sheh një marrëveshje zgjidhjeje që ruan pavarësinë e Ukrainës si më të voglin nga dy të këqijat.
Putini tashmë mund të ndjejë dhimbjen. Shtetet e Bashkuara besojnë se Putini filloi këtë luftë duke kërkuar të pushtojë shumicën ose të gjithë Ukrainën. Sot, Moska e ka njohur në mënyrë implicite qeverinë e Zelenskit duke kërkuar, në këmbim të përfundimit të luftës, që Kievi të pajtohet me neutralitetin ukrainas, të njohë Krimenë si territor rus dhe të njohë Donetsk dhe Lugansk si shtete të pavarura. Nëse forcat ukrainase vazhdojnë të performojnë mirë, Putini do të duhet të kënaqet me akoma më pak dhe madje mund t’i duhet t’i paguajë Ukrainës dëmshpërblimet. (Në anën tjetër, nëse forcat ruse arrijnë përparime, Putini do të jetë në gjendje të bëjë një pazar më të vështirë.)
Edhe në rastin më të mirë, nëse Zelensky dëshiron një zgjidhje të negociuar, ai ka të ngjarë të duhet të bëjë lëshime të rëndësishme ndaj Rusisë – siç e ka pranuar ai. Çdo lëshim i tillë ndoshta do të kundërshtohet ashpër nga shumë në Shtetet e Bashkuara dhe Evropë. Në fund të fundit, megjithatë, kjo nuk është thirrja e tyre. Qeveria e zgjedhur në mënyrë demokratike e Ukrainës duhet të vendosë se çfarë çmimi është e gatshme të paguajë për t’i dhënë fund masakrës së qytetarëve të saj dhe për ruajtjen e ekzistencës së Ukrainës si një shtet sovran.
Shtetet e Bashkuara dhe aleatët e tyre duhet të mbështesin Zelensky në çdo kurs diplomatik që ai ndjek. Në të vërtetë, ai nuk mund ta përfundojë luftën pa to. Sanksionet ekonomike ndaj Rusisë forcojnë dorën e tij në tryezën e negociatave duke rritur koston ndaj Rusisë për të vazhduar luftën. Në të njëjtën mënyrë, megjithatë, është praktikisht e paimagjinueshme që Rusia të pranojë një zgjidhje pa lehtësim sanksionesh. Për këtë arsye, Shtetet e Bashkuara dhe aleatët e saj duhet të jenë të përgatitur për të hequr sanksionet – duke përfshirë bankën qendrore të Rusisë – nëse Rusia dhe Ukraina negociojnë dhe zbatojnë një marrëveshje zgjidhjeje.
Deri më sot, Shtetet e Bashkuara dhe aleatët e tyre kanë dërguar mesazhe të përziera në lidhje me lehtësimin e sanksioneve. Nënsekretarja e Shtetit të SHBA-së, Victoria Nuland, tregoi një hapje ndaj saj. Në të kundërt, ministri francez i financave Bruno Le Maire i ka shpallur “luftë ekonomike dhe financiare Rusisë” me qëllimin për të shkaktuar “kolapsin e ekonomisë ruse”. Në të njëjtën mënyrë, Sekretarja e Jashtme britanike Elizabeth Truss deklaroi se “qëllimi i sanksioneve është të dobësojë ekonominë ruse”. Kjo paqartësi është e rrezikshme sepse rrezikon të errësojë ekzistencën e një platforme jashtë devijimit për Putinin dhe kështu mund të zgjasë konfliktin dhe të rrisë mundësinë e vogël por reale të përshkallëzimit bërthamor.
Presidenti i SHBA Joe Biden duhet të sqarojë konfuzionin duke deklaruar publikisht se qëllimi i sanksioneve është t’i japë fund luftës, jo të largojë qeverinë e Rusisë. Në koordinim me Kievin, ai duhet të dërgojë një toger të besuar – si Sekretari i Shtetit Antony Blinken ose drejtori i CIA-s, William Burns – për të tentuar të negociojë me Rusinë. Uashingtoni dhe aleatët e tij mund të eksplorojnë gjithashtu nëse mund të adresojnë shqetësimet ruse të sigurisë, dhe anasjelltas, përmes zbatimit të masave reciproke të kontrollit të armëve – siç propozuan Shtetet e Bashkuara dhe NATO në janar.
Suksesi në këtë përpjekje nuk do të ishte aspak i garantuar, dhe administrata e Bidenit do të përpiqej madje. Megjithatë, kjo kritikë mund të nënvlerësohet nga deklarata e Zelenskit publikisht se ai do të mbështeste lehtësimin e sanksioneve për Rusinë në këmbim të zbatimit të çdo marrëveshjeje që ai negocioi.
Po Putini? A është ai i gatshëm të negociojë?
Kjo pyetje është e vështirë për t’iu përgjigjur, sepse nëse ai është i interesuar për negociata, ai ka një nxitje të qartë për ta minimizuar atë interes tani. Është sigurisht e mundur që ai të vazhdojë, pavarësisht nga çdo lëshim që mund të ofrojë Zelensky. Në të vërtetë, ai informoi presidentin francez Emmanuel Macron javën e kaluar se objektivat e pushtimit të Rusisë “do të përmbushen në çdo rast”.
Megjithatë, siç e dinë të gjithë ata që kanë bërë pazare për ndonjë gjë, ju përfundoni duke paguar një çmim më të lartë nëse e bëni të qartë që në fillim se jeni të dëshpëruar për të blerë. Në këtë drejtim, Putini mund të përpiqet të nxjerrë lëshime më të mëdha në tryezën e bisedimeve duke pretenduar se nuk ka interes të flasë. Në fund të fundit, është e pamundur të dihet nëse ka një marrëveshje për t’u bërë nëse nuk përpiqemi ta arrijmë atë./carnegieendowment.org
/Argumentum.al