Një skandal i përmasave ndërkombëtare është publikuar sot nga media malazeze “Pobjeda”, e cila në një shkrim të saj thotë se Shqipëria dhe Mali i Zi thyen embargon ndaj Rusisë, duke lejuar tregtinë e grurit dhe të plehrave kimikë mes Serbisë dhe Rusisë, përmes Portit të Durrësit.
Sipas këtij artikulli, mijëra kamionë u ngarkuan me pleh kimik nga anijet që erdhën nga Rusia në Portin e Durrësit, kaluan në Malin e Zi përmes pikës kufitare të Hanit të Hotit dhe nga territori malazez u futën në Serbi pranë Dobrakovit, ndërsa në kthim, kamionët janë ngarkuar me drithë dhe kanë kryer të njëjtin itinerar.
Për këtë sillet edhe një foto e një fature që dëshmon për futjen e mallit në Portin e Durrësit me origjinë nga Rusia dhe me destinacion Serbinë. Ajo që bie në sy në shkrim është edhe pjesa kur thuhet se thyerja e sanksioneve është zbuluar nga agjensitë e huaja perëndimore dhe tashmë prej 10 ditësh nuk ka më asnjë anije ruse në Portin e Durrësit.
Gazeta pranon se nuk ka arritur të saktësojë se sa ton plehë janë transportuar nga Rusia, por janë kategorike se shkelja e sanksioneve ka zgjatur për disa muaj. Sipas këtyre informacioneve, që nga prilli, kur Mali i Zi vendosi sanksionet, deri më tani rreth 4.500 kamionë kanë ndjekur rrugën e përcaktuar, ndërsa vetëm nga 1 dhjetori e deri para disa ditësh në tranzit janë regjistruar mbi 100 kamionë.
Balkani i Hapur
Duke qenë se për këto transporte përdoret territori i Malit të Zi, i cili vendosi sanksione ndaj regjimit të Putinit, lind pyetja – cili është roli i shtetit malazez në të gjithë operacionin, a janë autoritetet në Drejtorinë e të Ardhurave dhe Doganave, si dhe operativët e ANB-së – dhe, kishin informacione se territori malazez po keqpërdorej ose dikush i rëndësishëm nga kreu i shtetit urdhëroi të “mbyllnin sytë” të gjithë në emër të “Ballkanit të Hapur”.
Mallrat ruse kanë hyrë në Mal të Zi me kamionë përmes pikës kufitare Bozhaj, dhe kanë dalë në kufirin me Serbinë afër Dobrakovit, kështu që dje jemi munduar të marrim informacion më të detajuar nga Drejtoria e të hyrave dhe doganave për kontrollin e këtij biznesi transit. Deri në mbylljen e kësaj çështjeje nuk kishte marrë asnjë përgjigje për pyetjet e Pobjedës. Pyetje i kemi dërguar edhe Ministrisë së Financave, nga ku menjëherë pas marrjes së emailit kanë njoftuar se përgjigjet duhet t’i japin Drejtoria e të Hyrave dhe Doganave.
Nga hulumtimet tona të deritanishme rezulton se kamionët e një kompanie malazeze detare ishin marrë me qira për disa muaj për të transportuar plehun rus në Serbi, ndërsa një kompani detare serbe transportonte drithë në Portin e Durrësit, nga ku transportohej më tej në Rusi.
Në prill, Qeveria e Malit të Zi njoftoi me shkrim Administratën e të Ardhurave dhe Doganave se ishin vendosur sanksione kundër Rusisë, kështu që është logjike të supozohet se UPC ka dokumentacion të gjerë për transitin dhe kontrollet e rregullta të qarkullimit të mallrave, pikërisht në mënyrë që atje nuk do të ishte shkelje e vendimit për t’iu bashkuar sanksioneve.
Sipas informacioneve të Pobjeda, informacione konfidenciale për “tranzitin e çuditshëm” nga Porti i Durrësit kanë mbërritur së fundmi në strukturat e inteligjencës perëndimore. Nuk dihet nëse është ushtruar ndonjë presion i fshehtë ndaj autoriteteve në Tiranë. Burime të Pobjedës pohojnë se gjatë dhjetë ditëve të fundit asnjë anije nga Rusia nuk është vërejtur të hyjë në portin e Durrësit me mallra me destinacion Serbinë.
Megjithatë, kjo nuk do të thotë se një kanal i ri për tregti ilegale nuk do të hapet së shpejti. Ndërsa kryeministër në mandatin teknik Dritan Abazoviq me entuziazëm avokon që Mali i Zi të hyjë sa më shpejt në projektin “Ballkani i Hapur”, i cili nënkupton, siç theksoi, fshirjen e kufijve ndërmjet vendeve, mund të pritet që hapja e kufijve të mundësojë së shpejti lulëzimi i një biznesi ndërkombëtar transit të tillë ose të ngjashëm fitimprurës dhe të paligjshëm.
Ish-zëvendëskryeministrja dhe ministrja e Çështjeve Evropiane, Jovana Maroviq, e paralajmëroi kot këtë në Analizën e departamentit që ajo drejtonte, ku një nga përfundimet kryesore ishte se heqja e kontrolleve kufitare do të hapte mundësinë e intensifikimit të “rrugës ballkanike”. ” të krimit.
Injorimi i paralajmërimit nga Abazovic ishte arsyeja kryesore pse Marović dha dorëheqjen dhe i ktheu shpinën politikës së kryeministrit dhe liderit të Ura. Qeveria ka njoftuar se nuk do të heqë dorë nga bashkimi me nismën rajonale të hartuar nga Aleksandar Vuçiq dhe Edi Rama.
Me fjalë të tjera: së shpejti, nëse Abazovic nënshkruan pranimin e Malit të Zi në “Ballkanin e Hapur”, nuk do të ketë vetëm tranzit ilegal të plehrave ruse – do të hapen mundësi për të lulëzuar biznese të tjera ilegale, dhe atë pa kufij./Pobjeda
/Argumentum.al