Për herë të parë në botë, Australia ka miratuar një ligj që synon të detyrojë Google dhe Facebook të paguajnë për përmbajtjen e lajmeve në platformat e tyre.
Australia do të jetë vendi i parë ku do të ketë një arbitër qeveritar do të vendosë çmimin që do të paguhet nga gjigandët e teknologjisë nëse dështojnë negociatat tregtare me media lokale. Legjislacioni u kundërshtua ashpër nga gjigandët e teknologjisë amerikane.
Javën e kaluar Facebook bllokoi të gjithë përmbajtjen e lajmeve për Australianët, por ndryshoi vendimin e saj pas negociatave me qeverinë. Sidoqoftë, të dyja kompanitë tani janë zotuar të paguajnë shuma fitimprurëse për disa botues të mëdhenj Australianë .
“Është legjislacioni i parë në botë që vendos rrjetin e sigurisë legjislative nën negociata midis platformave të teknologjisë që janë monopole reklamimi dhe lojtarëve të medias. Pra, ajo që do të thotë është se në Australi do të ketë më shumë fonde për gazetarinë me interes publik sesa kishte disa muaj më parë,” – tha Peter Lewis, drejtor i Institutit Australian, përgjegjës për teknologjinë.
Ligji nxit gjigandët e teknologjisë dhe kompanitë e lajmeve të negociojnë marrëveshjet e pagesave midis tyre. Nëse biseda të tilla dështojnë, platformat digjitale mund të tërhiqen në arbitrazhe të pavarura. Komisioni Australian i Konkurrencës dhe Konsumatorëve (ACCC), një rregullator i tregut, thotë se botuesit kanë pasur pak fuqi negociuese deri më tani sepse ata janë të varur nga monopolet e teknologjisë si Google dhe Facebook.
Ligji i Australisë është parë si një rast i mundshëm prove për rregullime të ngjashme në vendet e tjera për të marrë pagesa nga platformat digjitale. Një hap të tillë mund ta ndërmarrë edhe Kanadaja dhe Britania për të kontrolluar platformat dominuese të teknologjisë.