G20 ka një mundësi të rëndësishme për të zhvendosur fokusin nga shuarja e zjarrit kundër goditjeve të njëpasnjëshme në një axhendë afatmesme që mbështet një rritje të fortë, të qëndrueshme, të balancuar dhe gjithëpërfshirëse.
Nga Kristalina Georgieva*
Është me vend që ministrat e financave të G20 dhe guvernatorët e bankave qendrore të takohen këtë javë në pavijonin e Bienales së Sao Paulos, projektuar nga arkitekti i famshëm Oscar Niemeyer. Me linjat e saj rrjedhëse dhe fasadën e mrekullueshme, ai është një monument i guximit të Brazilit modern.
Shpresoj që G20 të marrë frymëzim nga kjo pikë referimi për të vepruar gjithashtu me guxim. Me përmirësimin e kohëve të fundit të perspektivës globale në terma të afërt, politikëbërësit e G20 kanë një mundësi për të rindërtuar momentin e politikave, duke vendosur synimet e tyre drejt një të ardhmeje më të barabartë, më të begatë, të qëndrueshme dhe bashkëpunuese.
Pas disa vitesh tronditjesh, ne presim që rritja globale të arrijë në 3.1 për qind këtë vit, me uljen e inflacionit dhe mbajtjen e tregjeve të punës. Kjo elasticitet ofron një bazë për të zhvendosur fokusin në tendencat afatmesme që formësojnë ekonominë botërore. Siç e bën të qartë raporti ynë i ri [lidhja] me G20, disa nga këto tendenca – të tilla si AI – premtojnë të rrisin produktivitetin dhe të përmirësojnë perspektivat e rritjes. Ne kemi shumë nevojë për të—projeksionet tona për rritjen afatmesme kanë rënë në nivelin më të ulët në dekada.
Rritja e ulët globale prek të gjithë, por ka implikime veçanërisht shqetësuese për tregjet në zhvillim dhe ekonomitë në zhvillim. Këto vende përballuan në mënyrë mbresëlënëse goditjet e njëpasnjëshme globale, të mbështetura nga korniza më të forta institucionale dhe politikash. Por perspektivat e tyre të ngadalësimit të rritjes e kanë bërë edhe më të largët konvergjencën me ekonomitë e përparuara.
Faktorë të tjerë kontribuojnë në pamjen komplekse globale. Fragmentimi gjeoekonomik po thellohet ndërsa vendet zhvendosin tregtinë dhe flukset e kapitalit. Rreziqet klimatike po rriten dhe po ndikojnë tashmë në performancën ekonomike, nga produktiviteti bujqësor deri te besueshmëria e transportit dhe disponueshmëria dhe kostoja e sigurimit. Këto rreziqe mund të pengojnë rajonet me potencialin më demografik, si Afrika Sub-Sahariane.
Përfundimi i punës për inflacionin
Bankierët qendrorë janë të përqendruar me të drejtë në përfundimin e punës për ta kthyer inflacionin në objektiv. Kjo është veçanërisht e rëndësishme për familjet e varfra dhe vendet me të ardhura të ulëta që janë goditur në mënyrë disproporcionale nga çmimet e larta. Por progresi i mirëpritur në uljen e inflacionit do të thotë se pyetja se kur dhe sa të lehtësohen normat e interesit do të duhet të shqyrtohet me kujdes nga bankat kryesore qendrore këtë vit.
Meqenëse inflacioni bazë mbetet i ngritur në shumë vende dhe rreziqet e larta për inflacionin mbeten, politikëbërësit duhet të ndjekin me kujdes zhvillimet themelore të inflacionit dhe të shmangin lehtësimin shumë shpejt ose shumë shpejt.
Por aty ku inflacioni po lëviz qartë drejt objektivit, vendet duhet të sigurojnë që normat e interesit të mos mbahen të larta për një kohë të gjatë. Përgjigja e hershme dhe e vendosur e Brazilit ndaj inflacionit në rritje gjatë pandemisë është një shembull i mirë se si mund të shpërblehet politika e shkathët. Banka Qendrore e Brazilit ishte ndër bankat e para qendrore që rriti normën e saj të politikës, më pas e zbuti politikën pasi inflacioni ra përsëri në kufirin e synuar.
Trajtimi i borxhit dhe deficitit
Me ftohjen e inflacionit dhe ekonomitë të vendosura më mirë për të absorbuar një qëndrim më të shtrënguar fiskal, ka ardhur koha për një fokus të ripërtërirë për të rindërtuar tamponët kundër goditjeve të ardhshme, për të frenuar rritjen e borxhit publik dhe për të krijuar hapësirë për prioritete të reja shpenzimesh. Pritja mund të detyrojë një rregullim të dhimbshëm më vonë. Por, që përfitimet të jenë të qëndrueshme, shtrëngimi duhet të vazhdojë me një ritëm të kalibruar me kujdes.
Gjetja e ekuilibrit të duhur është e ndërlikuar, me norma më të larta interesi dhe kosto të shërbimit të borxhit që shtrëngojnë buxhetet – duke u lënë më pak hapësirë vendeve për të ofruar shërbime thelbësore dhe për të investuar në njerëz dhe infrastrukturë. Çdo shtytje për të ulur borxhin dhe deficitet duhet të bazohet në plane fiskale të besueshme afatmesme. Ai gjithashtu duhet të përfshijë masa për të minimizuar ndikimin tek familjet e varfra dhe të cenueshme, duke mbrojtur njëkohësisht prioritetin
Është gjithashtu jetike për vendet që të vazhdojnë të bëjnë hapa të rëndësishëm në rritjen e të ardhurave dhe eliminimin e joefikasitetit. Brazili ka treguar lidership në këtë fushë me reformën e tij historike të TVSH-së. Por shumë vende kanë mbetur prapa, me mundësi për të zgjeruar bazën e tyre tatimore, për të mbyllur boshllëqet dhe për të përmirësuar administrimin e taksave. Kjo është arsyeja pse G20 na ka kërkuar të ndërmarrim një nismë të përbashkët me Bankën Botërore për të ndihmuar vendet që të nxisin mobilizimin e burimeve të brendshme.
Përveç kësaj, vendet duhet të synojnë të ndërtojnë sisteme tatimore më gjithëpërfshirëse dhe transparente, duke siguruar që arkitektura tatimore ndërkombëtare të marrë parasysh interesat e vendeve në zhvillim.
Puna jonë vazhdon gjithashtu nën Tryezën e Rrumbullakët të Borxhit Sovran Global për të krijuar procedura për të përshpejtuar ristrukturimet e borxhit dhe për t’i bërë ato më të parashikueshme. Ndërsa është bërë përparim në kuadër të Kornizës së Përbashkët të G20, me marrëveshjet për trajtimin e borxhit nga kreditorët zyrtarë që marrin më pak kohë, mund të kërkohen përmirësime më të shpejta në arkitekturën globale të ristrukturimit të borxhit.
Rritja ekonomike
Krahas masave monetare dhe fiskale që hedhin baza të forta, politikëbërësit duhet urgjentisht të trajtojnë nxitësit e rritjes afatmesme.
Në shumë vende, ka ende mundësi për të lehtësuar kufizimet më të detyrueshme për aktivitetin ekonomik. Për ekonomitë e tregjeve në zhvillim, reformat në fusha të tilla si qeverisja, rregullimi i biznesit dhe politikat e sektorit të jashtëm mund të nxisin përfitime të produktivitetit. Por kjo është vetëm një pjesë e historisë: ekonomitë duhet gjithashtu të përgatiten për të shfrytëzuar forcat strukturore që do të përcaktojnë dekadat e ardhshme.
Merrni ekonominë e re klimatike. Për disa vende dhe rajone, ajo do të sjellë vende pune, risi dhe investime. Për ata që varen shumë nga lëndët djegëse fosile, mund të jetë më sfiduese. Pyetja është se si të maksimizohen mundësitë dhe të minimizohen rreziqet.
Politikat për t’i bërë ndotësit të paguajnë – si çmimi i karbonit – mund të krijojnë stimuj për të kaluar në investime dhe konsum me karbon të ulët. Hulumtimi i FMN-së tregon se vendet që ndërmarrin veprime për klimën priren të stimulojnë inovacionin e gjelbër dhe të tërheqin flukse hyrëse të teknologjisë dhe investimeve me karbon të ulët. Gjithashtu, taksimi i formave më ndotëse të transportit ndërkombëtar mund të rrisë të ardhurat që mund të përdoren për të luftuar ndryshimet klimatike, urinë dhe për të mbështetur anëtarët më të cenueshëm të popullsisë.
Për shumë vende vulnerabël, megjithatë, vetëm rritja më e fortë nuk do të jetë e mjaftueshme për të realizuar potencialin e tyre—ata do të kenë nevojë për mbështetje të jashtme, financiare dhe teknike.
Kjo tregon rëndësinë e një arkitekture ndërkombëtare që mund të përmbushë dinamikën në ndryshim të ekonomisë globale.
Një sistem ndërkombëtar më i fortë
Ndërsa konfliktet e fundit ushtarake janë zbuluar, ne jetojmë në një botë gjithnjë e më të polarizuar. Tensionet po e fragmentojnë ekonominë globale përgjatë linjave gjeopolitike—rreth 3000 masa kufizuese tregtare u vendosën në vitin 2023, gati trefishi i numrit në vitin 2019. Asnjë vend nuk mund të përfitojë nga ndarja e ekonomisë botërore në blloqe. Rikthimi i besimit në bashkëpunimin ndërkombëtar është kritik.
Në tetë dekada që nga themelimi i tij, Fondi ka evoluar vazhdimisht për të përmbushur nevojat e anëtarësimit të tij. Që nga pandemia, ne kemi shpërndarë 354 miliardë dollarë financim në 97 vende, përfshirë 57 vende me të ardhura të ulëta. Me vendet që ka të ngjarë të përballen me kriza më të mëdha dhe më komplekse, vendet duhet të punojnë së bashku për të përforcuar rrjetin global të sigurisë financiare, me FMN-në në thelb.
Vitin e kaluar, aksionerët tanë na dhanë një votëbesim të fortë. Ndër masat e tjera, ata u rritën për të përmbushur objektivat tona për mbledhjen e fondeve për Trustin për Reduktimin e Varfërisë dhe Rritjen, i cili ofron kredi pa interes për vendet me të ardhura të ulëta. Dhe aksionerët tanë ranë dakord të rrisin burimet tona të kuotave të përhershme me 50 për qind. Vendet e G20 mund të udhëheqin rrugën duke ratifikuar shpejt rritjen e kuotave, e cila do të na lejojë të ruajmë kapacitetin tonë të huadhënies dhe të zvogëlojmë varësinë tonë nga burimet e huazuara.
Por ne mund dhe duhet të bëjmë më shumë. Anëtarësimi ynë njohu gjithashtu rëndësinë e riorganizimit të aksioneve të kuotave për të pasqyruar më mirë pozicionet relative të anëtarëve në ekonominë botërore, duke mbrojtur njëkohësisht zërat e anëtarëve më të varfër. Me këtë qëllim në mendje, ne po zhvillojmë qasje të mundshme për riorganizimin, duke përfshirë një formulë të re të kuotave. Kjo vjen si shtesë e një karrige të tretë për Afrikën Sub-Sahariane në Bordin tonë Ekzekutiv për zgjedhje në Takimet Vjetore të këtij viti – një hap i rëndësishëm që plotëson statusin e ri të Bashkimit Afrikan si një anëtar i përhershëm i G20.
Në vitet në vijim, bashkëpunimi global do të jetë thelbësor për të menaxhuar fragmentimin gjeoekonomik dhe për të rigjallëruar tregtinë, për të maksimizuar potencialin e AI pa zgjeruar pabarazinë, për të parandaluar pengesat në borxhin dhe për t’iu përgjigjur ndryshimeve klimatike.
Siç tha dikur Oscar Niemeyer, “arkitektura është shpikje”.
Themelimi i arkitekturës globale ekonomike dhe financiare ishte një vepër e guximshme e shpikjes kolektive që ngriti jetët e miliona njerëzve. Tani sfida është ta bëjmë atë më të fortë, më të barabartë, më të ekuilibruar dhe më të qëndrueshëm, kështu që miliona të tjerë mund të përfitojnë. Për të arritur këtë qëllim, ne duhet ta kanalizojmë atë frymë shpikëse edhe një herë.
Përshtati në shqip: Argumentum.al